Extra workshop “Challenge Based Learning” @ British School Budapest

Dankzij het gebruik van nieuwe (multimedia) technologieën kunnen leerlingen de leerstof van alle kanten benaderen, vanaf de eerste brainstormsessie tot de presentatie van hun oplossing. En in een uitdagingsgerichte leeromgeving, de zogeheten Challenge Based Learning (CBL) – omgeving, kunnen zij met behulp van deze nieuwe technologieën nog meer opgaan in een interactief, stapsgewijs en op […]

iPadbeheer (CLC Tienen) & iPads in education (Internationale School BXL)

Vandaag gonsde het weer van de bedrijvigheid in ons Creatief LeerCentrum te Tienen.  ICTA lesgever Koen gaf er, wegens groot succes, een tweede workshop op rij omtrent “iPadbeheer op school”.  Een iPadkoffer aanschaffen op school is één.  Deze praktisch integreren en beheren in de dagelijkse klaspraktijk, daar is toch wat verdere begeleiding voor nodig.  Uiteraard […]

De pedagogische meerwaarde van iPads in het secundair onderwijs

Het was vandaag een drukke woensdagnamiddag.  Terwijl ICTA lesgevers Koen en Gwen te gast waren in het KA van Mol en het GIB van Brasschaat voor een opleiding “de mogelijkheden van iPads in secundair onderwijs” gaf Philip een workshop “interactief lesgeven met Nearpod” … en dat onze mobiele klassen een meer dan avontuurlijk leven leiden, […]

ICT Atelier te gast tijdens congres TA@3D Vlaanderen

Techniek, technologie en STEM-studierichtingen aantrekkelijk maken én samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven waren de hot items van het netwerkmoment van TA@3D Vlaanderen vzw voor partners uit onderwijs (TAC, TA, directies, preventieadviseurs) en bedrijfsleven. Naast diverse bedrijfsbezoeken en discussiegroepen, werden de  TAC’ers uit het secundair onderwijs op vrijdag 21 maart uitgenodigd voor een congres met diverse […]