Workshop iPads in SG Sint Goedele Brussel

Op woensdag 19 maart was ICTA lesgever Gwen te gast in Brussel om de aanwezige leerkrachten vertrouwd te maken met het gebruik van iPads tijdens hun lessen.  De school heeft enkele exemplaren aangeschaft en wilde niet alleen de basis onder de knie krijgen, maar ook praktisch aan de slag gaan tijdens een interactieve workshop.  En laat dat nu juist de specialiteit van ICT Atelier zijn!

Schermafbeelding 2014-03-21 om 15.26.29

Aan de slag met iPads in BS Omer Wattez

Basisschool Omer Wattez schafte pas enkele iPads aan en wilde, vooraleer zomaar aan de slag te gaan, de leerkrachten eerst grondig onderdompelen in de basiskennis van het apparaat.  ICT Atelier werd uitgenodigd voor een workshop “Aan de slag met iPads in jouw klas”.  Als finale oefening moesten de leerkrachten een kort promotie filmpje maken om de de school voor te stellen. Enkele mooie realisaties van de enthousiaste deelnemers kan je hier bekijken:

ICTA workshops op CEESA Conference Wenen

Naar intussen jaarlijkse gewoonte werd ICT Atelier uitgenodigd om enkele workshops te verzorgen tijdens het CEESA event in Wenen.  Dit jaar stonden deze ICTA sessies op het programma: leren programmeren en maken van games op de iPad, delen van best practices “mobile learning” en creatief aan de slag met ICT binnen de lessen van het lager en secundair onderwijs.

Schermafbeelding 2014-03-18 om 15.05.42

Learning Tour houdt halt in Antwerpen

Het was een gezellige bedrijvigheid in het Antwerp Learning Center op woensdag 12 maart.  Een honderdtal  leerkrachten en directies werden uitgenodigd om kennis te maken met de mogelijkheden van Apple in onderwijs.  Kurt en Gwen ondersteunden de voormiddag met workshops “iPads & bijzonder onderwijs en “De meerwaarde van iPads in de klas”.  Tijdens de afsluitende lunch kregen de deelnemers de kans om uitgebreid kennis te maken met elkaar én met diverse ICT en iPad praktijkvoorbeelden.

Schermafbeelding 2014-03-18 om 15.36.39

Challenge Based Learning – Internationale school Budapest

Dankzij het gebruik van nieuwe (multimedia) technologieën kunnen leerlingen de leerstof van alle kanten benaderen, vanaf de eerste brainstormsessie tot de presentatie van hun oplossing. En in een uitdagingsgerichte leeromgeving, de zogeheten Challenge Based Learning (CBL) – omgeving, kunnen zij met behulp van deze nieuwe technologieën nog meer opgaan in een interactief, stapsgewijs en op samenwerking gebaseerd leerproces. De Britisch School of Budapest riep de hulp van ICT Atelier in de leerkrachten twee dagen lang onder te dompelen in deze boeiende materie.

Schermafbeelding 2014-03-18 om 15.02.01